Black Friday: de maximale korting nu online!

veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heb je een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN’.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Is je bestelling compleet? Klik in de winkelwagen dan op de knop 'BESTELLEN'.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Voor het bezorgen van je bestelling hebben we je gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'VOLGENDE'.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Kies of je je bestelling wilt laten bezorgen of af wilt halen. Selecteer vervolgens de gewenste bezorg- of afhaalmethode naar keuze. Klik bij twijfel op het informatie icoontje achter de methode.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Controleer de gegevens van je bestelling en klik op 'BESTELLEN EN BETALEN'. Hiermee ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.

    Bij Smulderstextiel.nl staat veilig en betrouwbaar online winkelen hoog in het vaandel. Heb je nog vragen? Wij staan je graag te woord!

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Op iedere productpagina (en in je winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar. Afhankelijk van de keuze van je bezorgoptie wordt het product dezelfde avond, de volgende dag of de dag/avond naar keuze bezorgd.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt een indicatie van de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

    Smulderstextiel.nl houdt je, wanneer je een product besteld hebt dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen of annuleren. Hoe doe ik dat?

    Als je jouw order wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via de telefoon of mail. Indien mogelijk kunnen wij de bestelling voor je aanpassen.

    Onze klantenservice is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen). Je kunt ons bellen op het telefoonnummer 0113-212118, via de mail op klantenservice@smulderstextiel.nl of vul het contactformulier in.

  • Waar kan ik reviews lezen?

    Onze klanten geven ons gemiddeld een 9.1! Daar zijn we erg blij mee, we zetten ons graag in om iedereen een fijne koopervaring te geven. Jouw mening helpt ons om te verbeteren en andere klanten de juiste (koop)beslissing te laten maken. Zo ontvang je altijd de beste service. Reviews kunnen alleen geplaatst worden door klanten die bij ons een aankoop hebben gedaan of een van onze diensten hebben gebruikt. We ontvangen de reviews via de volgende partijen. Klik op de links om de reviews te lezen of voor meer informatie over het reviewbeleid.

    Reviews Info reviewbeleid
    eKomi eKomi
    Feedback Company Feedback Company
    Kiyoh Kiyoh
  • Hoe kan ik gebruik maken van mijn account?

    Je haalt het beste uit onze service met een klantaccount. Via deze link kun je inloggen als je al een account hebt. Via deze link kun je een account aanmaken als je er nog geen hebt.

  • Waar kan ik mij in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Via onze nieuwsbrief ben je altijd als eerste op de hoogte van onze gratis stylingtips, aanbiedingen en beddengoedadvies, via deze link kun je jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief.

    Wil je de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen? Via deze link kun je jezelf daarvoor afmelden.

  • Is het mogelijk om een zakelijke bestelling te plaatsen?

    Dat is mogelijk! Via het zakelijke formulier kun je jouw bestelling of aanvraag plaatsen. Het is niet mogelijk om een zakelijke bestelling achteraf te betalen.

  • Hebben jullie een fysieke winkel?

    Smulderstextiel.nl heeft geen fysieke winkel. Online hebben we de grootste collectie beddengoed van Nederland, we zien je graag in onze webshop.

Betalen

Verzenden & Bezorging

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling van boven de € 50,- in Nederland nemen wij de verzendkosten van € 4,95 voor onze rekening. Kies je voor Vandaag geleverd of een latere avondlevering, dan betaal je daar € 2,95 verzendbijdrage voor.

    Bij een bestelling tot € 50,- in Nederland betaal je de standaard verzendkosten van € 4,95. Kies je voor Vandaag geleverd of een latere avondlevering, dan betaal je daar € 7,95 verzendbijdrage voor.

    In het buitenland kunnen de verzendkosten hoger liggen, ongeacht het orderbedrag. De verzendkosten voor het buitenland zijn:

    België - € 4,95
    Frankrijk - € 5,95
    Duitsland - € 6,95
    Oostenrijk - € 8,95
    Luxemburg - € 9,95
    Spanje - € 17,95

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Op iedere productpagina, in je winkelwagen en bij het afronden van je bestelling staat de verwachte levertijd aangegeven.

    Smulderstextiel.nl houdt je, wanneer je een product besteld hebt dat niet direct uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Welke bezorgopties zijn er?

    We werken samen met DHL als vervoerder. Je kunt kiezen tussen een aantal bezorgopties:

    Standaardlevering
    Je bestelling wordt, met uitzondering van bestellingen gedaan op zaterdag, standaard de volgende dag tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd. Dit geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Vandaag geleverd
    Bestel je voor 13.00 uur? Dan kun je je pakket dezelfde dag nog in huis hebben. Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt je bestelling tussen 17.00 en 22.00 uur geleverd. Deze dienst is niet beschikbaar op zaterdag en zondag en geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Kies een latere bezorgdag
    Komt de dag na je bestelling niet uit als bezorgdag? Dan kun je voor een andere dag kiezen. Je pakket wordt dan tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd.

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, dat kan. Zodra je producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvang je per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief. 

  • Hoe worden producten verstuurd?

    De producten worden verpakt in een opvallende milieuvriendelijke verzendzak of, bij grote leveringen, in een doos.

  • Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

    Ja.

  • Welke afhaalopties zijn er?

    Je kunt je pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Dit kan bij een afhaalpunt naar keuze bij jou in de buurt.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Wanneer je niet thuis bent als je pakket bezorgd wordt, probeert de bezorger in veel gevallen je pakket aan te bieden bij de buren. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan brengt de bezorger het pakket naar een afhaalpunt in de buurt of wordt het pakket de volgende dag (m.u.v. zaterdag en zondag) aangeboden. Je ontvangt hier bericht over en je ziet het terug in de ontvangen traceercode.

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis retourneren?

    Retourneren kan gratis binnen de bedenktijd van 60 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat je het artikel niet gebruikt of wast en de originele verkoopverpakking indien redelijkerwijs mogelijk in een zo oorspronkelijk mogelijke staat terug naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld je retour aan

    Meld de artikelen die je wilt retourneren aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. Je ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dien je te printen.

    2.       Pak je retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.nl bezorgdoos of zak. Daarmee help je ons om je retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig je retour

    In onze e-mail met het retourlabel staat aangegeven waar je het retourpakket kunt overhandigen, volg deze instructies op. Na het inleveren ontvang je een bewijs met de track & trace-code van je retourpakket. Met deze code kun je je pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Je geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra je retour is verwerkt. Na verwerking van je retour storten wij het bedrag direct retour en kun je dit binnen 3 werkdagen op je overzichten terugvinden. Maak je gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op je factuur. Heb je verzend- of administratiekosten betaald en stuur je je volledige bestelling retour? Dan ontvang je ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen is eigenlijk hetzelfde als je artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Retourneren kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.nl krijg je 60 dagen bedenktijd. In die 60 dagen mag je het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Dan mag je het artikel gratis retourneren via de instructies die je van ons ontvangt na het aanmelden van je retour. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder naar keuze terugsturen, al zijn dan de verzendkosten wel voor jou.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Je 'herroepingsrecht' van 14 dagen houdt in dat je na de bedenktijd nog eens 14 dagen hebt om je aankopen zonder opgaaf van redenen terug te sturen. Wij geven je namelijk graag wat langer de tijd en hebben de bedenktijd verlengd naar 60 dagen. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon te retourneren, maak je ook gebruik van je herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 60 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 60 dagen gaat in op het moment dat jij de bestelling ontvangt. Of wanneer de bezorger de bestelling bij een derde afgeeft, zoals een pick-up point. Als niet alle producten tegelijkertijd geleverd worden, vangt de bedenktijd aan op de dag wanneer je het laatste product uit eenzelfde bestelling hebt ontvangen.

    Hoe wordt de terugbetaling verzorgd?

    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heb je nog steeds 60 dagen bedenktijd. Met Klarna kies je ervoor om binnen 30 dagen te betalen. Betaal je aan Klarna voordat je retourzending is verzonden of verwerkt? Dan stort Klarna het aankoopbedrag aan je terug.

    Mag ik alles binnen 60 dagen retourneren?

    In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je indien redelijkerwijs mogelijk de artikelen onbeschadigd en in de originele verpakking retourneert. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

    Meld de artikelen die je wilt retourneren gemakkelijk aan via de website.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als je een klacht hebt over een product of over een van onze diensten kun je contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven je binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat je in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag.

  • Hoe kan ik contact opnemen?

    Onze klantenservice is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 21:00 (m.u.v. feestdagen):
    - op het telefoonnummer 0113-212118
    - via de mail op klantenservice@smulderstextiel.nl
    - via het contactformulier